Travel

Filmová místa Francie – 28.4 2024 – 10.5 2024

Tak máme tu 28.4 2024 a my vyrážíme do Francie a já se chci podívat do Paříže a pak projet pár filmových míst.Cesta nám ubíhá nádherně,jedu skoro celou noc a zajiždím v pul 4 ráno do malé vesničky právě u Francouzkých hranic abychom se vyspali. Ráno po snídani vyrážíme do Paříže,už to máme jen 384km a to neni tak daleko. Když jsem dorazil na okraj Paříže doprava zhoustla a ja se začal trápit v kolonách nekonečných aut a kolem mě litaly skútry no bylo to moc.Když už konečně navigace ukázala směr ke kempu,nemohl jsem zahnout nebot tam byl zákaz odpobočení a ja musel do města a tam se prodírat uličkami abych se zase vratil a konečně mohl odbočit do kempu. Tam byl další zádrhel,neměl jsem rezervaci a tak mě tam nechtěli pustit,spustil jsem němčinou at mě tam pustí a byl jsem tak vytrvalí,že mi nakonec místo našli a my jsme mohli vidět Paříž.
Řekli mi,že máme místo jen na jednu noc ráno se mám přijít na recepci zeptat jestli budu mít místo i na další den. Nechtěl jsem nic riskovat a tak ještě po té dlouhé cestě jsme na kolách vyrazili do centra.Všude cyklostezky tak se jelo parádně,až na jednu maličkost.Francouzi vubec nedododržují semafory,takže cyklisté si jezdí na červenou a je jim to jedno.Já jsem poctivě brzdil u každého semaforu ale kolem mě to litalo,jedno kolo za druhým.
No konečně jsme dojeli k Louveru a ja si mohl prohlídnout sídlo Francouzkých králů,byla to parada.
začalo se stmívat a tak jsme se vydali k Eiffelovce,která byla nádherně osvětlená. Jen mraky černochů kteří vám stále nabizí nějaké cestky mě docela otravilo a tak jsme udelali pár fotek a vydali se zpět do kempu.
Zajisté že nás v kempu nechali a my opět vyrazili za bíleho dne k Louveru a pak dál k Mouling Roge a zase k Notre Dame,no projeli jsme na kolách co se dalo.Stavili jsme se na oběde a za dva obedy a male limonady jsme zaplatili skoro 2000kč. Tak Paříž není z nejlevnějších…

No vracíme se zpět a opuštíme kemp a míříme na zámek který je nedaleko od Orleans a to zámek Sully sur Loire. Parkuji přímo u zámku kde stojím i autobusy a honem na prohlídku. Moc se na tento zámek těším, a tak si procházíme nádherně vybavené místnosti, hradby no opravdu nádhera.Počasí nám moc nepřeje a začíná pršet a my se vydáváme do kempu.Když přijedem před bránu zjistím,že máme smůlu amajitel nám to potvrzuje, má zavřeno a tak spíme u Loire (Loáry) a ráno nás taky vyruší bubnování kapek,opět prší.No nic hned kousek je ohromné nakupní centrum a tak si doplníme zasoby. Nakoupíme si a venku je takový slejvák,že se pomalu vracíme zpět a já našel nádherné misto na další přespání. nádherný plac kousek od hřiště.Za chvili přijede další obytnák a tak si tam odpočíváme ve dvou.Ráno na chvli přestalo pršet a tak se vracíme k nakupnímu centru a na kolách vyrážíme do města Orleans podívat se na katedrálu.Cesta ubíhá nádhernou krajinou docela rychle,dokonce vysvitne i sluníčko a jeho paprsky nás doprovázejí až ke katedrále.
Katedrála je překrásná,je zasvěcena svátemu kříži,ale jeho patronka je Johanka z Arku,která Orleans osvobodila od Angličanů. Vše si prohlednem a jdeme do města,udeláme takový malý okruh a vracíme se zpět nádhernou cyklostezkou zase zpět k autu.

No a už zase jedeme dál, tentokrát se trochu projedeme a zastavíme se na překrásném zámku Azay le Rideau. Naštěstí je u tohoto zámku kemp otevřen a tak si na chvili odpočineme,ale trava je tak mokrá že necháváme přední kola na silnici abychom vubec odjeli,porad prší a člověk je z toho už unavený.Na chvili přestane a tak se jdeme projít,ale zámek je zavřený a tak musíme počkat do dalšího dne kdy ho otevřou.

No dnes sice tolik neprší ale vody je strašně moc,procházíme zámkem,který je opět nádherný,vybavený a je prostě na co koukat.Dále se vydáme do parku ale začíná zase pršet a všude jsou louže,ale i tak se nám tam strašně libilo a všem bych ho doporučil. Další cesta nás vedla již k legendě francouzkého filmu a to Louis de Funese.Příjíždíme na hřbitov abychom mu věnovali vzpomínku a složili m u hold za tu nádheru kterou pro nás vytvořil,a jenž baví mnoho generací. Další cesta nás vede k jeho zámku který vyženil a druhou pulku si koupil za honorař z filmu“Velký Flám“…Zámek je soukromý a tak ho jen obejdeme a pojedem zase dál…

No a už míříme za dalším filmovým místem kde se natačel Fantomas kontra Scotland-yard. Přijíždíme ke hradu, a auto necháváme u silnice.Je to on,byl jsem nadšený hned jsem hrad poznal.Doslova jsem utikal k němu abych se mohl na tento skvost podívat a udělat pár fotek.Ale ouha,zastavuje u mě ženská a za chvili chlapík a ženou nás pryač s tím,že otevírají až v 15.00 a ted že je 12.00.Řekl jsem jim,v pohodě jen si ho vyfotím,ale oni trvali na tom abychom odešli.Tak jsme vytahli kola a jeli se projet a na 15.00 hod jsme se vratili a šli zase na hrad.
Tentokát bylo otevřeno a my jsme šli na prohlídku,ale jaké bylo moje zklamání když nám bylo řečeno,že je tam přísný zákaz fotit a filmovat.Tohle jsem ve Francii ještě nezažil,no co se dá dělat a tak potajmu pořizuji pár videí a fotek.Zjištuji,že se na hradě nic nefilmovalo a vše bylo filmováno ve studiu,jen jeden pokoj kde se točilo byl až u věže a tam nás nepustili.No nevadí,udělám pár fotek a zavzpomínám na tento super film u kterého jsme se tolik zasmáli.

Pokračujeme na další zámek kde točil Jean Marais historický velkofilm „Le Capiten“ kapitán,přijíždíme do kempu který je nedaleko a jsme nadšeni,nádherný kemp,luxusně vybavený no parada.Další den vyrážíme na zámek a tak jedem autem s tím,že budu mít problém tam někde zaparkovat. Jaké ale bylo moje překvapení když tam skoro nikdo nebyl.No já nevěřil,ale byl jsem tomu rád. Vyrazili jsme na prohlidku, vstup do zámku stál 7e což bylo velice málo na to, jak nádherný zámek to byl.Procházíme si místnosti nádherně zařízené,koukám z okna kam se kdysi šplhal sám Jean Marais,no byla to nádhera.Uděláme pár fotek,projdeme si okolí a zase pomalu vyrážíme za dalším dorodružstvím.

Tentokrát míříme na zámek La Clayette a pak dál do historického městečka Pérouglas kde natačeli mnoho filmů ale nejznámější byl Tři mušketýři z roku 1961Zaparkuji na velkém parkovišti a vyrážíme na zámek.Prostě se ocitnete v dobách Ludvíka IV ,projdeme se po nádvoří,ale máme smulu,přijíždíme pozdě a zámek je zavřený a tak udelám pár fotek a kousek videa a zase jedeme dál.
Historické městečko Pérouglás je prostě unikát,tohle se nevidí každý den.Zastavíme na parkovišti a ještě večer vyražíme na malou prohlídku abychom druhý den ráno uzž věděli kam vyrazit. Procházíme velkou středověkou branou a už je cesta nám ukazuje že jsme někde v 11 až 14 století,domy,prostě vše je nádherně zachovale. Mě se doslova zastaví srdce když poznávám místo,kde nátáčeli legendární souboj Dˇartagnana s Rochefortem,koukal jsem na to a mraz mi běhal po zádech. Byl jsem z toho nadšený,nikdy by mě nenapadlo,že budu mít tu šanci se na taková místa podívat. Zavřu oči a opět ten souboj vidím,slyším to řinčení kordů,ale vše má svuj konec a mě vyruší z tohoto snění žvaněni francouzů kteří tam přijeli na kolách.
No nic vydáváme se na prohlídku městečka,které se stává tím posledním dobrodružstvím na našem vyjezdu po filmových místech.Potom už cesta k autu a hurá domu,vždy na nas čekají další a další vyjezdy a ja se vždy těším,že vám budu moct ukázát další krásy Francie,ale ne jen Francie, ale všude tam kam se vydám…

Tak přátelé doufám,že se vám videa libili a tak vy,kteří ještě nemáte odběr klikněte na tlačítko odebirat,uděláte mi radost a já vám přeji nádherné vyjezdy a vždy návraty zase domů….

Část 1 – Paříž

Část 2 – Zámek Sully sur Loire a Orleáns

Část 3Zámek Azay le Rideau a Louis de Funes

Část 4 – Fantomas Kontra Scotland-yard – zámek De Val – Jean Marais -film Le Capiten

Část 5 Zámek le Clayette a historické městečko Pérouglas kde se točili Tři mušketýři..

FOTOGALERIE – Paříž:

Zámek Sully sur Loire – Orleáns

Zámek Azay le Rideau a Louis de Funes

Louis de Funes

Hrad kde se nátačel Fantomas kontra Scotland-yard

Zámek de Val kde Jean Marais natáčel historický film Le Capiten (Kapitán)

Zámek La Clayette

Historické městečko Pérouglas kde se točili Tři mušketýři..