Travel

Německo – putování po řece Mosele – 18.9 – 24.9 2024

Tak tu máme 18.9 2024 a my vyrážíme do Německa a kam jinam,do míst kde to dobře znám a kde jsem tolik let bydlel, ale před tím se zastavíme po nádherném městě které máme při cestě a to Rothenburg ob der Tauber . Toto historické městečko ze 13 století přímo láká k návštěvě. Přijíždíme tam večer a to víte, všude tma a kde ted zaparkovat velký obytnák. Zajíždím ke kempu, který je zavřený a ve 2 ráno ho kvůli mě otvírat nebudou. Tak se zase hrabu zpět do města a čirou náhodou narazím na nádherný stellplatz přímo u centra města. No, to byla radost, už jsem toho měl plné zuby a tak zaparkovat a hurá do postele, oči se mi už zavírali.

Hned po snídani se vydáváme na prohlídku města a já jsem nadšený, mohutné hradby obklopující město dokládají jeho původ. Překrásné roubené domy a okolí jsou nádherné. Procházíme městem a vystupujeme na hradby. Tady se dá skoro půlka města obejít. Je to nádherná procházka a vy vidíte vše z výšky, střechy domů, zahrádky, prostě lahoda…

Dáváme si kávu a nějaký ten zákusek, posedíme, a zase se vydáme k autu a rozloučíme se s tímto jedinečným městem….

Další cesta nás zavede do nejstaršího Německého města, které postavili Římani a to do města Trier. Přijíždíme n a stellplatz, kde si z automatu vezmete kartu a zaparkujete auto. Abyste ho mohli připojit na elektriku musíte si tu kartu v automatu nabit a tak si tam dám 5e a za noc mi to vzal 60 centu a to jsme proudem nešetřili. No a vydáváme se na prohlídku města, které moc dobře znám neboť jsem tam jezdil když jsem ještě v Německu bydlel, ale chci vám vše ukázat a pozvat vás tam.

První zastávka při prohlídce tohoto starobylého města je římská brána Porta Nigra. Je to monumentální stavba, něco ohromného a taky houfy lidí si chtějí udělat fotku aby měli vzpomínku na tuto stavbu. Proplétáme se davy a míříme na náměstí, kde jsou roubené domy, trhy, a výhled na starodávný !Dom“ (katedrálu) kam míří naše kroky.

Něco tak krásného se hned tak nevidí, je to ohromná stavba, které ve své původní velikosti sahala až k náměstí. Projdeme si i podzemí a ohromná energie, které v těchto místo je , do vás okamžitě vstoupí…No, budeme pokračovat dál a dojdeme do zahrad zámku ,který se ve třpitu slunce ohromně vyjímá nad mraky květin v zahradách kudy právě procházíme. Dojdeme k další zajímavosti a to jsou římské lázně. Dnes už tam zbyly jen trosky, ale ta velikost vás doslova uchvátí, když si představíte kudy chodili vysocí římští hodnostáři k pramenům a kde si léčili své neduhy. N o a poslední návštěva byla arena kam jsme dojeli na kolách. Vše tam zůstalo z dob bojů gladiátorů a vy si vše můžete prohlédnout.

Tak je třeba vyrazit dál, míříme do dalšího překrásného města kam míří tisíce turistů a to do Bernkastel -Kues . Přijíždíme do kempu, kde je šíleně úzká příjezdová silnice no a jak to bývá, potkal jsem tam asi 5 odjíždějících aut, takže jsem musel couvat, ale na druhý pokus to už vyšlo. Město leží přímo na břehu řeky Mosely a my se vydáváme na prohlídku. Roubené domy a hlavně náměstí vám doslova vyrazí dech. Ta krása, kterou všichni obdivují, jsou právě již zmíněné roubené domy které vás obklopí. Vše si projdeme, dáme si pohár a kávu a vyrázíme po nádherných cyklostezkách projet okolí na kolách. Úžasná záležitost, slunce nám svití do zad a my si to uháníme krajinou vinic a řeky Mosely.

No čas se naplnil a my musíme z kempu zase vyrazit dál. Tentokrát jedeme koupit víno, a tak se zatavíme u vinaře a já koupím dva kartony vína a pokračuji navštívit mé přátele kde jsem bydlel a hrál s kapelou. Když jsem opět projížděl místa, kde jsem se procházel a opět jsem viděl hotel kde jsem tolik let hrál, byl to příjemný pocit. Ale škoda, bylo zavřeno a tak jsem se ,se smutkem rozloučil a jeli jsme dál,na konci vesnice jsem si uvědomil, že když byl hotel zavřený, sedávali jsme všichni na zahradce a tak jsem se tam vydal.No a taky že mě moje vzpomínky nezradili, byli tam všichni. Ta radost je zase po letech vidět, byla nádherná. No vypili jsme kávu a zase na další cestu a ta nás vedla do města Koblenz.

Přijíždíme do kempu asi 5km před městem abychom se trochu projeli na kolách. Zajedeme k soutoku řek Mosely a Rýna kde je socha císaře Vilhelma, pokocháme se výhledem na pevnost, která se tyčí nad námi a na kolách pokračujeme k paláci a do jeho zahrad. Další cesta nás zavede do centra města plné kaváren a hospůdek, ale nádherných i tady pro Německo typicky roubených domů. No, slunce se chýlí za vrchol a je čas se zase vrátit do kempu a začít zase pomalu balit. Ráno vyrážíme k domovu a těšíme se na další výlety. Tak doufám, že se vám všem naše putování po Mosele líbilo ….je nádherný kus země…